Tevredenheid is voor ons een belangrijke graadmeter in het proces van permanente kwaliteitsverbetering in resultaat en beleving bij onze cliënten.
Jaarlijks liet IGHD verslavingszorg, zoals toen verplicht, een onafhankelijk onderzoek verrichten; De Verkorte CQ-index Kortdurende Ambulante GGZ en Verslavingszorg, op deze site staan de laatste twee onderzoeken te lezen en te downloaden. Op dit moment heeft IGHD deze gegevens uitvraag geïntegreerd in de verplichte aanleveringen aan Akwa GGZ.
Tevens acht IGHD verslavingszorg het van belang om direct ná behandeling/verblijf een aantal concrete zaken uit te vragen.
IGHD verslavingszorg meet daarom elk kwartaal anoniem de tevredenheid van haar patiënten op een drietal onderdelen. De kennismaking, het verblijf en de behandeling. De gemiddelden van deze metingen worden hieronder per onderdeel gepubliceerd.
De totaaltevredenheid staat op de Homepage.
De resultaten van deze metingen vormen een belangrijk onderdeel in de periodieke overlegstructuur van het management. Directie en (hoofd) behandelaren zijn zich bewust van de noodzaak tot verbetering en hebben veel baat bij deze informatie.
VRAAGSTELLING | Score |
---|---|
KENNISMAKING | |
uw aanmelding bij IGHD | 8.8 |
1e intakegesprek bij IGHD | 8.5 |
de gegeven informatie | 8.4 |
VERBLIJF | |
de kliniek | 8.4 |
de groepsbegeleiders | 8.6 |
de weekend activiteit | NVT |
BEHANDELING | |
uw vaste behandelaar | 9.0 |
de medebehandelaars | 8.4 |